Lid

Lokaal 13

“Wij begeleiden jongeren in hun persoonlijke ontwikkeling op een positieve, oplossings- en toekomstgerichte manier. Wij kijken graag met de jongeren “vooruit”. Waar liggen hun kwaliteiten en talenten en hoe kunnen ze deze inzetten op weg naar hun toekomst.”
GA NAAR WEBSITE
OVER ONS

Bij Lokaal 13 begeleiden wij jongeren tussen de 12 en 21 jaar op weg naar hun toekomst. Wij begeleiden jongeren in hun persoonlijke ontwikkeling op een positieve, oplossings– en toekomstgerichte manier. Wij kijken graag met de jongeren “vooruit”. Waar liggen hun kwaliteiten en talenten en hoe kunnen ze deze inzetten op weg naar hun toekomst

De begeleiding richt zich op 3 items:

  • sociaal emotionele begeleiding
  • begeleiding in het onderwijsleerproces
  • studieloopbaanbegeleiding 

Bij Lokaal 13 kunnen jongeren individueel gecoacht worden. Daarnaast bieden wij in overleg met de school maatwerktrajecten aan. Maatwerktrajecten voor jongeren voor wie het volgen van onderwijs op school even niet lukt. Deze jongeren kunnen dan bij Lokaal 13 terecht om op onze locatie gecoacht te worden, tot rust te komen en onderwijs te volgen.

Over Tanja
Tanja heeft, met 20 jaar ervaring als docent en coach in het vmbo onderwijs, haar sporen wel verdiend als het gaat om begeleiden van jongeren. In haar carrière als docent en coach van leerlingen speelt de vraag “Hoe gaat het echt met jou? ” een belangrijke rol. Het ontdekken en benoemen van positieve eigenschappen bij iedere jongere zit in Tanja haar natuur. Tanja “ziet” de jongere. Bij lokaal 13 zal Tanja de jongeren met name sociaal emotioneel begeleiden en ondersteunen in hun onderwijsleerproces.

Over Robert
Robert werkt al 12 jaar als docent en coach binnen het mbo waarbij hij in nauw contact staat met het bedrijfsleven. Voor hij aan de slag ging in het onderwijs werkte hij in het bedrijfsleven. Hierdoor heeft hij een nuchtere kijk op de onderwijsprocessen. Zijn begeleiding zal doorgaans een vragende manier plaatsvinden. Niet praten over de persoon, maar met de persoon en deze zelf de oplossing te laten bedenken.

De afgelopen jaren begeleidt hij studenten die om welke redenen dan ook moeite hebben met aan de slag gaan met school. Koppelen van saaie schoolvakken aan de praktijk ziet hij als uitdaging.